Klantsucces: Niche4Health

0
Bestellingen
0
Kosten per aankoop
0 x
ROI
0
Omzet uit advertenties
Over 5 dagen

Over het bedrijf

Niche4Health verkoopt collageen supplementen voornamelijk aan particulieren via hun webshop. Vanaf 2019 hebben Niche4Health en SOMEMA de handen in één geslagen om het bedrijf te laten groeien via social media advertenties. Elk jaar waarin wij hebben samengewerkt met Niche4Helath, hebben wij een verdubbeling in resultaat weten te behalen. Eén van de campagnes die dit mogelijk heeft gemaakt lichten wij hieronder toe.

Opdracht

Om de verkopen een flinke boost te geven, was het de wens van Niche4Health om een Black Friday campagne in te zetten met een eenmalige korting van 35%. Deze campagne was voornamelijk bedoeld om zowel bestaande klanten als (twijfelende) potentiële klanten aan te spreken.

SOMEMA - Klantresultaten - Niche4Helath

Zo hebben wij dat aangepakt:

Omdat de Black Friday campagne bedoeld is om extra verkopen te realiseren, hebben wij besloten om deze campagne breed in te zetten over verschillende doelgroepen. Aangezien wij al langere tijd adverteren voor Niche4Health, weten wij welke doelgroepen voor ons het meest waardevol zijn. Dit waren onder andere:

  • Bestaande klanten
  • Alle websitebezoekers
  • Mensen die interactie hebben gehad met de Facebook/Instagrampagina
  • Personen met interesse in collageen
Vervolgens hebben wij het advertentiemateriaal opgemaakt dat voor alle platformen en plaatsingen ingezet kon worden. Voor Niche4Health hebben wij op Facebook en Instagram geadverteerd.
Niche4Health Black Friday

Aangezien deze campagne maar 5 dagen loopt, hebben wij weinig ruimte om te testen. Vanwaar wij ook alleen doelgroepen hebben ingezet waarvan is gebleken dat deze voor ons winstgevend zijn. Dat betekent ook wat wij het advertentiemateriaal niet kunnen testen. Dus hebben wij een advertentie vormgegeven in dezelfde stijl als ons meest succesvolle advertenties.

Tijdens de campagne hebben wij de verschillende doelgroepen nauwlettend in de gaten gehouden en meer budget toegewijd aan de doelgroepen die de meeste verkopen realiseerden. Op die manier profiteren wij maximaal van het resultaat en konden wij de kosten per aankoop zo laag mogelijk houden.

Zo hebben wij met een advertentiebudget van €1.720 binnen 5 dagen 418 verkopen gerealiseerd met een totale extra omzet van €15.873,66. 

SOMEMA - Niche4Health

Kom erachter waar je kansen liggen

Neem vrijblijvend contact met mij op om erachter te komen hoe jij de ROAS van je advertenties kan verhogen zonder dat je hoeft te stunten met je prijzen.